אחת המגבלות העיקריות העומדות בפני עסקים קטנים ובינויים היא מגבלת האשראי, בחברת BTB אנו עושים מאמצים ע"מ לאפשר אשראי אטרקטיבי גם לחברות הנופלות קורבן לקיבעון הבנקאי, למרות ביצועיהן הטובים.

מאת עו״ד שלומי תורג'מן

לא נחדש הרבה אם נציין שאחת המגבלות העיקריות העומדות בפני עסקים ככלל ועסקים בינוניים וקטנים בפרט, היא מגבלת האשראי המונע מהם לצמוח ולהתרחב. הבנקים המהווים את מקור האשראי העיקרי  מגבילים מאוד את היקף האשראי שהם מעמידים לעסקים אלה, במקרים רבים משיקולים שאינם כלכליים ובמנותק מצרכיו האמיתיים של מבקש האשראי.

הדוגמא הבאה תבהיר עניין זה. באחרונה, פנתה אלינו חברת ראיד נופי ובניו בע"מ, חברה קבלנית ליזמות בניין תשתיות ועבודות עפר וביקשה לקבל אשראי בסך 300,000 ₪. מבחינה פורמאלית , החברה החלה בפעילותה רק באחרונה ואף אין לה דוחות כספיים. בתנאים אלה בקשתה לאשראי מהבנקים הייתה נדחית על הסף.

אלא שכאן נכנסו האנליסטים היצירתיים שלנו ומצאו פיתרון לבעיה. הם מצאו שהחברה המבקשת, היא תוצאה של פיצול לשלוש חברות מחברת ס.נופי ובניו בע"מ הנמנית  עם החברות הגדולות בארץ בתחום התשתיות . זוהי חברה שהוקמה ע"י אב המשפחה וכמו שקורה בהרבה בתים טובים,  החליטו בני הדור השני להיפרד וכל אחד קיבל חלק מפעילות החברה שיסד האב.

האנליסטים שלנו יצרו מעין דוחות כספיים של החברה החדשה בכך שייחסו לה את חלקה בפעילות החברה הותיקה והינה הנס קרה. החברה החדשה הפכה להיות ותיקה מאוד ועם פעילות בהיקף רחב מאוד. מכאן ועד העמדת האשראי שהיא ביקשה חלפו בדיוק יומיים.

גישה זו שרואה את העסקים במרכז, מלווה אותנו בכל הלוואה. אנו  פועלים באופן יצירתי. לא צמודים לכללים קשוחים שאין בינם לבין החברה מבקשת האשראי דבר, ובמקרים רבים הם גם עומדים בסתירה מוחלטת לטובת הבנק שהתבקש לתת את האשראי.

הכותב הוא יו"ר ועדת ההשקעות של פריקו בע"מ (p.p.m financial solutions) חברה לניהול תיקי השקעות וחבר דירקטוריון בחברת BTB. חלק מניירות הערך ו/או מאסטרטגיות ההשקעה המוצגים בסקירה זו, במידה ומוצגים,  יכול שיהיו מוחזקים בתיקים המנוהלים ואין לראות באמור משום ייעוץ השקעות או המלצה. סקירה  זה אינו מהווה יעוץ או הזמנה לרכוש או למכור את ניירות הערך הנזכרים בו, במידה ומוזכרים,  ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל משקיע. כל העושה שימוש בסקירה זו עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד. ט.ל.ח.

GAL_2675כותב המאמר הוא מייסד משרד ש. תורג'מן עורכי דין עורך דין שלומי תורג'מן,

מומחה בתחום של יחסים בין בעלי מניות' יחסים תאגידיים והגבלים עסקיים. יועץ מיזוגים ורכישות, בניה ומימון של מיזמים משותפים ומרצה למשפטים באקדמיה.

יש לכם עסק ורוצים לשמוע כיצד הלוואה בשיטת ה-peer-to-peer יכולה לעזור לכם להתפתחהשאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם  בהקדם