כאשר אתם מחפשים השקעה כדאית, אתה אתם רוצים להרוויח תשואות גבוהות בזמן קצר, הנורה האדומה הראשונה שמתחילה להבהב היא נושא הביטחון; איך תוכלו לדעת האם אתם יכולים לסמוך על האנשים להם אתם נותנים את הכסף שלכם?

מאת מערכת BTB 

כאשר אתם מחפשים השקעה כדאית, אתה אתם רוצים להרוויח תשואות גבוהות בזמן קצר, הנורה האדומה הראשונה שמתחילה להבהב היא נושא הביטחון; איך תוכלו לדעת האם אתם יכולים לסמוך על האנשים להם אתם נותנים את הכסף שלכם? אין ספק שהרבה יותר פשוט להשקיע כסף בבנק – מדובר במקום כביכול בטוח, יש להם סניפים ברחבי הארץ, נציגי שירות טלפוניים ושנים של פעילות.

 

3946614647_fc3fbb9f77_b

 

כל זה נכון, אבל בבנק אתם כנראה לא תרוויחו הרבה כסף, אם בכלל ולכן מבחינת השקעה עם תשואות, השקעה בפקדונות בבנק זו האופציה הכי פחות כדאית. תוכלו גם להשקיע במניות בבורסה, אבל הבורסה כידוע הוא המקום הכי לא יציב או בטוח להשקיע בו ותוכלו למצוא את עצמכם יום אחד מרוויחים ויום למחרת מפסידים את מה שיש לכם –אין במניות ערבויות או ביטחונות, כמו שאין בהימורים. ניתן כמובן להשקיע גם באג"חים אולם גם פה יש סיכון בהתאם לגורם הלווהובנוסף יש סיכון שוק, כלומר הקניה והמכירה בין האנשים הסוחרים באגרת משנה את מחירה לטוב ולרע, ולאחר שהמחיר ירדלעיתים כבר הפחד גורם לאנשים למכור בהפסד גדול וזה עוד לפני עמלות.

מסתמן שאין ביטחון מוחלט, כל השקעה כרוכה בסיכון כלשהו. לכן, בכל השקעה נשאל כיצד לאזן בין תחושת הביטחון שאתם מחפשים, לבין התשואות הגבוהות שאתם כל כך חושקים בהן? אפשרות נוספת וחכמה להשקעה היא השקעת P2P כלומר הלוואות עמיתים, תחום יחסית צעיר בארץ ובעולם בכלל שנמצא בתאוצה מטורפת בשנים האחרונות. מדובר בהשקעות הניתנות על ידי אנשים פרטיים לאנשים פרטיים אחרים המחפשים הלוואה כדאית.

 

shutterstock_201547724

 

ומה עם בטוחות אתם שואלים? ובכן, לכל חברת P2P יש את מנגנוני הביטחון שלה. ב-Be the bank) BTB) למשל, משכללים כל הזמן את תהליך החיתום ומערך ההגנות שניתנים למלווים כדי לספק למלווים ביטחון מקסימלי. ל– BTB 5 הגנות שונות אשר מטרתן להבטיח את ההשקעה ולצמצם את הסיכון בכל הנוגע לביטחון הכסף שלכם בעת ההשקעה:

פיזור גבוה

על מנת לצמצם את הסיכון שלכם, הסכום שתפקידו בחשבון הנאמנות של BTB מתחלק בין מספר לווים שונים אותם האנליסטים של BTB מאשרים מראש. הפיזור הוא בין 10-100 לווים ואף יותר. היום בממוצע יש 40 לווים למלווה. הלווים עצמם נבחרים על ידי מערכת אוטומטית שמייצרת פיזור מקסימלי עבור אותו מלווה. כל הלוואה משולמת על פי לוח סילוקין ב-36-72 תשלומים שווים, דבר שמקל על הלווה ומקטין את הסיכון שלו. יש גם אופציה להלוות את ההחזרים החודשיים ללווים נוספים וכך הפיזור יגדל עוד יותר.

חיתום איכותי

 כדי שהלווה יוכל לקבל אישור מ-BTB להלוואההלווה נדרש להיות נורמטיבי – בלי חובות בהוצאה לפועל, לא פשט רגל בעבר, לא היה לקוח מוגבל ושאין התנהלות בעייתית. נתונים אלו נבדקים טכנולוגית. כמו כן, על הלווה להיות בעלים של עסק הפעיל לפחות שנתיים. במסגרת זו הלווה נבדק ונבדקים הנכסים בבעלותו והעסקים שהוא מנהל . אם הלווה צולח את הבדיקה הזו, האנליזה הזו מסוכמת בדוח ומועברת לוועדת אשראי הבוחנת את ההמלצה ומחליטה אם לאשרה סופית.

נזילות

 בזמן לקיחת ההלוואה כל מלווה (מפקיד) יכול ורשאי לבקש את כספו בחזרה וכך גם לסיים את פעילותו כמלווה אצל BTB. כאשר מקרה כזה קורה, ההלוואות של כל מלווה נמכרות למלווים אחרים שנמצאים במערכת והחילוף מבוצע טכנולוגית וללא כל עלות. זה לוקח בממוצע יום אחד.

הגנה משפטית

בתחילת התהליך, כל לווה חותם על הסכם הלוואה ונותן מראש שיקים לכל תקופת ההלוואה ומספק ערב או לווה נוסף אשר נבדק ואושר בידי האנליסטים שלנו. הלווה, הערבים והלווים הנוספים צריכים לחתום גם על שטר חובבמידה ומישהו לא מצליח להחזיר את הלוואה, אנו מפעילים את משרד עורכי הדין שייצגו את נותני ההלוואות ללא עלותעורכי הדין יכולים לבצע הליכי הוצאהלפועל, להגיש תביעות ולבצע כל פעולה הכרחית להחזרת ההלוואה.

פיקדון ערבות הדדית

 אמצעי הגנה נוסף הוא פיקדון הערבות הדדית. אחוז אחד מסכום ההפקדה הראשוני של כל מלווה מועבר לפיקדון ערבות הדדית. אם לווה מסויים לא עומד בהחזר ההלוואה שלו, פיקדון הערבות ההדדית יחזיר את הכסף עד שהלווה או הערבים ישלמו. האחוז נלקח מהפקדות חדשות בלבד ולכן לא מאבדים אחוז מהתשואה אלא ככל שממחזרים הריבית דה ריבית תטפס חזרה כלפי מעלה.

9216004446_0c33b47100_b

 

בנוסף שמים בBTB שמים דגש על ניסיון מצטבר

ל-BTB יש וועדת אשראי שמורכבת מבכירים מעולם הבנקאות עם וותק של עשרות שנים במתן אשראי. הוועדה פועלת יחד עם הדירקטוריון ובו יושבים בכירים בעולם הכלכלה, המשפט, שוק ההון והאקדמיה. מ– 2012 BTB לוקחת חלק פעיל במחקר ופיתוח של תחום הלוואות ההמונים הבינלאומי.

כמו בכל השקעה, גם בהשקעת P2P יש סיכון אבל עם תשואות משתלמות בהחלט. עליכם למצוא את החברה אתה יהיה לכם את הסיכון הנמוך ביותר ותחושת הביטחון הגבוהה ביותר, חברה שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליה ושאתם יודעים שהיא תדאג לכסף שלכם בצורה הטובה ביותר. BTB דואגת לשמר את מנגנוני ההגנה טובים ביותר, בצורה שקופה ופשוטה מה שהופך אותה גם לחברת ה –P2P האמינה והגדולה ביותר.

רוצים לקבל מידע נוסף אודות השקעות בשיטת ה-Peer-to-Peer? השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם