לכל חברת P2P יש את מנגנוני הביטחון שלה כדי שהם יוכלו לספק למלווים תחושת ביטחון מקסימלית. החברות השונות משתמשות במנגנוני הגנה שונים אשר מטרתם להבטיח את ההשקעה שלכם.

מאת BTB Israel

כאשר אתם מחפשים השקעה כדאית, אתה אתם רוצים להרוויח תשואות גבוהות בזמן קצר, הנורה האדומה הראשונה שמתחילה להבהב היא נושא הביטחון; איך תוכלו לדעת האם אתם יכולים לסמוך על האנשים להם אתם נותנים את הכסף שלכם? אין ספק שהרבה יותר פשוט להשקיע כסף בבנק – מדובר במקום כביכול בטוח, יש להם סניפים ברחבי הארץ, נציגי שירות טלפוניים ושנים של פעילות.

כל זה נכון, אבל בבנק אתם כנראה לא תרוויחו הרבה כסף, אם בכלל ולכן מבחינת השקעה עם תשואות, השקעה בפקדונות בבנק זו האופציה הכי פחות כדאית. תוכלו גם להשקיע במניות בבורסה, אבל הבורסה כידוע הוא המקום הכי לא יציב או בטוח להשקיע בו ותוכלו למצוא את עצמכם יום אחד מרוויחים ויום למחרת מפסידים את מה שיש לכם –אין במניות ערבויות או ביטחונות, כמו שאין בהימורים. ניתן כמובן להשקיע גם באג"חים אולם גם פה יש סיכון בהתאם לגורם הלווה – ובנוסף יש סיכון שוק, כלומר הקניה והמכירה בין האנשים הסוחרים באגרת משנה את מחירה לטוב ולרע, ולאחר שהמחיר ירד- לעיתים כבר הפחד גורם לאנשים למכור בהפסד גדול וזה עוד לפני עמלות.

9325995752_e4b4d0044a_b

 

מסתמן שאין ביטחון מוחלט, כל השקעה כרוכה בסיכון כלשהו. לכן, בכל השקעה נשאל כיצד לאזן בין תחושת הביטחון שאתם מחפשים, לבין התשואות הגבוהות שאתם כל כך חושקים בהן? אפשרות נוספת וחכמה להשקעה היא השקעת P2P כלומר הלוואות עמיתים, תחום יחסית צעיר בארץ ובעולם בכלל שנמצא בתאוצה מטורפת בשנים האחרונות. מדובר בהשקעות הניתנות על ידי אנשים פרטיים לאנשים פרטיים אחרים המחפשים הלוואה כדאית.

ומה עם בטוחות אתם שואלים? ובכן, לכל חברת P2P יש את מנגנוני הביטחון שלה כדי שהם יוכלו לספק למלווים ביטחון מקסימלי. החברות השונות משתמשות במנגנוני הגנה שונים אשר מטרתם להבטיח את ההשקעה שלכם, ולצמצם את הסיכון בכל הנוגע לביטחון הכסף שלכם בעת ההשקעה. חלק מהמנגנונים הללו הם:

פיזור גבוה

על מנת לצמצם את הסיכון שלכם, כדאי שהסכום שתפקידו בחשבון הנאמנות של יתחלק בין מספר לווים שונים אותם. כדאי גם שתשימו לב שהלווים נבחרים בקפידה ובפיזור מקסימלי עבור אותו מלווה.

איכות הלווים

תבדקו מה הלווה צריך לעשות כדי לקבל את הלוואה. בדרך כלל על הלווה להיות נורמטיבי – בלי חובות בהוצאה לפועל, לא פשט רגל בעבר, לא היה לקוח מוגבל ושאין התנהלות בעייתית. את הנתונים אלו אפשר לבדוק טכנולוגית. כמו כן, תבדקו אם הלווה צריך להיות בעלים של העסק עבורו הוא מלווה את הכסף, למשך זמן מסוים לפני שהוא יכול לבקש את ההלוואה.

נזילות

תבדקו אם בזמן לקיחת ההלוואה תוכלו לבקש את כספכם בחזרה וכך גם לסיים את פעילותכם כמלווים.

shutterstock

הגנה משפטית

בבקשו לחתום על הסכם הלוואה ושאתם מוגנים מבחינת החוק, חשוב לבחור חברה אשר מציעה את שירותם של עורכי דין כדי שתמיד תהיו מוגנים.

פיקדון ערבות הדדית

לא כל החברות מציעות פיקדון ערבות הדדית, אבל מדובר באמצעי הגנה חשוב ביותר. פיקדון ערבות הדדית אומר שאחוז אחד מסכום ההפקדה הראשוני של כל מלווה מועבר לפיקדון ערבות הדדית. אם לווה מסויים לא עומד בהחזר ההלוואה שלו, פיקדון הערבות ההדדית יחזיר את הכסף עד שהלווה או הערבים ישלמו.

ניסיון

 כאשר את ניגשים לבחור חברת P2P אל תשכחו לעשות בדיקות רקע קצרה על החברה, חברי הדירקטריון ומנהליה. חשוב שתדעו שאתם גם יכולים לסמוך על האנשים עצמם בעלי ניסיון עם הכסף שלכם. את כל המידע אודות החברה ועובדיה תוכלו למצוא באינטרנט בקלות וחשוב לעשות את עבודת ההכנה לפני, כדי להימנע מהפתעות לא רצויות בהמשך הדרך.

כמו בכל השקעה, גם בהשקעת P2P יש סיכון אבל עם תשואות משתלמות בהחלט. עליכם למצוא את החברה אתה יהיה לכם את הסיכון הנמוך ביותר ותחושת הביטחון הגבוהה ביותר, חברה שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליה ושאתם יודעים שהיא תדאג לכסף שלכם בצורה הטובה ביותר.

רוצים לקבל מידע נוסף אודות השקעות בשיטת ה-Peer-to-Peer? השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם