כדאי להכיר את הדרכים שיכולות לסייע לעסק קטן או בינוני לצמוח, ללא צורך בתחנונים בפני פקיד ההלוואות בבנק, וללא התחייבויות ארוכות טווח העלולות לסכן את העסק ולהקשות על תזרים המזומנים שלו.

[addtoany]

מאת מערכת BTB

כל עסק המנוהל בצורה נכונה ומושכלת, ובהנחה שהוא רווחי, מגיע לשלב הצמיחה והרחבת החברה. למעשה, מודל הצמיחה הכלכלית של עסקים בכל סדר גודל, דומה במהותו ובדיוק כפי שמדינות צורכות אשראי כדי לשפר תשתיות, לפתח תוכניות שונות ועוד, חברות ענק כגון טבע, הבנקים וכדו' מנפיקות אג"חים בבורסה על מנת לפתח מוצרים חדשים, לרכוש ציי רכב ומשרדים ועוד. כך, גם מטרת בעלי העסקים הקטנים למנף את ההצלחה והרווחים כדי לצמוח ולהתרחב, וכמובן לייצר רווחים גדולים יותר.

חשוב לציין כי הצורך להתרחב ולצמוח קיים בכל עסק, והוא חשוב גם לצמיחה כלכלית של המשק והמדינה, ליצירת מקומות תעסוקה חדשים ולביטחון כלכלי עבור משפחות רבות. עם זאת, בעוד חברות וארגונים גדולים במשק הישראלי זוכים מהמדינה ומהבנקים לתנאים מועדפים המאפשרים להם לצמוח בהתמדה, בעלי עסקים קטנים ובינוניים נתקלים בקושי לגייס את ההון הנדרש להשקעה בעסק כדי לצמוח ולכבוש יעדים חדשים.

shutterstock_293643365

צמיחה עסקית של עסקים קטנים

בכל מדינות העולם המערבי כבר ידוע כי עסקים קטנים הם מנוע הצמיחה של המשק והכלכלה. בעוד תאגידים זוכים להטבות מפליגות מהמדינה כמו מיסוי נמוך, מענקים והלוואות, וכן להלוואות בתנאים אטרקטיביים מהבנקים ומחברות פיננסיות אחרות, עסקים קטנים מתקשים למצוא פתרונות בעזרתם העסק שלהם יוכל לצמוח.

לכן כדאי להכיר את הדרכים הבאות שיכולות לסייע לעסק לצמוח ללא צורך בתחנונים בפני פקיד ההלוואות בבנק, וללא התחייבויות ארוכות טווח העלולות לסכן את העסק ולהקשות על תזרים המזומנים שלו.

הלוואות מהקרן לעידוד עסקים קטנים

מדינת ישראל מעוניינת בצמיחה מתמדת של עסקים קטנים מאחר והם חשובים לצמיחה הכללית של המשק, ליציבות פיננסית וליצירת מקומות תעסוקה חדשים. לכן, המדינה הקימה את קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים. ההלוואה מיועדת לעסקים בכל תחומי הפעילות וקיימים מספר מסלולים, ביניהם מסלול מהיר להלוואות עד 100,000 ₪ ומסלול הלוואות עד 500,000 ₪ לעסקים עם מחזור שנתי המגיע עד לסכום 6.25 מיליון ₪.

עם זאת, יש להתחייב להלוואה גבוהה ולעמוד בתשלומי ההחזר כאשר תקופת ההלוואה בקרן איננה ארוכה, ואף בפרמטרים נוספים התנאים פחות אטרקטיביים מהלוואה שניתן לקבל במקומות אחרים כגון, הצורך בריתוק של 25% מהסכום שמקבל הלווה לטובת הגורם המממן ולכן למעשה סכום ההלוואה קטן ב25% ובשל כך הריבית השנתית צומחת ביותר מ30% מהריבית הנקובה. ישנם גופים נוספים המציעים הלוואות לעסקים בתנאים אטרקטיביים יותר שכדאי לדעת עליהם.

קמפיין גיוס המונים

באמצעות קמפיין מימון המונים ניתן לגייס כסף רב בפרק זמן קצר יחסית לטובת פיתוח מוצרים והקמת עסק חדש או הרחבתו. גיוס המימון באמצעות אתרים ייעודיים לכך כמו KickStarter, HeadStart או Indigogo מאפשר לעסקים קטנים לצמוח במהירות, לרוב נהוג להציע תגמול למשקיעים, אך ניתן לפרסם קמפיין הפונה לרגשות המשקיעים כדי לגייס את המימון הנדרש.

שינוי תנאי התשלום

אחת הדרכים היעילות והלא קונבנציונליות באמצעותה יכול העסק לצמוח הוא שינוי תנאי האשראי ללקוחות. עסקים קטנים רבים נשענים על לקוח בודד גדול או על מספר קטן של לקוחות, כל עיכוב בתשלום גורר את העסק לבעיות פיננסיות, ולרוב יש לפנות לבנק כדי לקחת הלוואה על מנת להתמודד עם תזרים המזומנים של העסק.

באמצעות שינוי בתנאי האשראי ללקוחות ניתן לשפר את תזרים המזומנים, וכדאי להרחיב את מעגל הלקוחות ולא להתבסס על לקוחות עסקיים גדולים או לקוחות מוסדיים הידועים כבעייתיים במיוחד בתשלום בזמן.

shutterstock_381353140

קידום העסק באינטרנט

כדי לגרום לעסק לצמוח יש לשווק אותו ולשפר את תדמיתו באופן שוטף. כיום, בעידן האינטרנט בו אנו חיים, קל יותר מתמיד לפרסם את העסק במדיה החברתית, בגוגל ובפורטלים רלוונטיים לתחום העיסוק של החברה. ניתן לקבוע תקציב חודשי לשיווק ולפרסום העסק באינטרנט, כדי לחסוך עלויות ניתן לקדם את העסק באופן עצמי, אך מומלץ לעשות זאת באמצעות חברה מקצועית ומנוסה כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

הלוואות Peer-To-Peer

הלוואות Peer-To-Peer מאפשרות לבעלי עסקים קטנים לקבל הלוואה חוץ בנקאית בתנאים אטרקטיביים, לעתים בתנאים עדיפים בהשוואה לתנאי הריבית של ההלוואות לבעלי עסקים בבנק. אם בעבר בעלי עסקים נאלצו לפנות לבנק כדי לקחת הלוואות הרי כיום באמצעות חברות כמו למשל Be The Bank (BTB) ניתן לקבל אשראי בתנאים אטרקטיביים.

 

האשראי נחוץ לצמיחת ולהרחבת העסק, אינו פוגע באובליגו, ואין צורך להתמודד בקיבעון ובביורוקרטיה המאפיינים את הבנקים בארץ. לכן, במקום לקחת כסף מהבנק, פתרון צמיחה טוב יותר עבור בעלי עסקים קטנים הוא הלוואת Peer-To-Peer, כך בעל העסק נמנע מהלוואה יקרה ואינו תלוי בחסדי הבנק, וגם האובליגו שלו לא נפגע שכן ההלוואה היא חוץ בנקאית. כיום החברה מאפשרת קבלת הלוואה בסכום גבוה יחסיתעד מליון שח ולתקופה ארוכה עד 6 שנים, כאשר הריבית (5-8%) הינה שקלית וקבועה ולכן לא נפגעת משינוי בפריים או במדד כפי שנהוג בבנקים.

למידע נוסף על צמיחת העסק שלכם באמצעות הלוואת P2P השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם