מהפכת האינטרנט המהירובעיקר מהפכת הרשתות החברתיותתרמו לשינוי רב בהרגלי הצריכה והקניות שלנוכיוםבעידן האינטרנט והרשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק וטוויטר אנו עדים למגמה בה חכמת ההמונים הובילה לחידוש פני הידע ולהעברת הידע לידי ההמון.

עם עליית הווב 2.0 פוטנציאל חוכמת ההמונים באינטרנט החל לבוא לידי ביטוי, וכיום כולנו נוהגים להשוות מח ברשת בלחיצת כפתור פשוטה וקלה, ולבסס את הקניות שלנו על חוות דעת וביקורות של גולשים באינטרנט. מחקרים שנעשו לאחרונה מגלים כי חוכמת ההמונים הפכה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד בהתנהגות הצרכנית של רובנו. אם בהתחלה נעזרנו בחוות דעת של גולשים כדי לקבל החלטה על רכישת חופשות, טיסות ודילים, כיום אנו בוחרים גם מרפאות מומחים, בעלי מקצוע, הלוואות ועוד מגוון מוצרים ושירותים בהתבסס על חוות דעת באינטרנט.

חכמת ההמונים ברשת אכן תרמה ליצירת דברים חיוביים וחשובים כמו אתרים פופולריים לגיוס המונים כדוגמת קיקסטארטר (Kickstarter) והד סטארט (Headstart), השכרת חדרי אירוח באמצעות Airbnb, וניתן לציין גם את ויקיפדיה.

shutterstock_525137632

בין השאר, גם אתרי ההלוואות מסוג p2p זכו להצלחה ולפופולריות גבוהה בעקבות תופעת חכמת ההמונים. ההלוואות החברתיות הפכו לפופולריות בקרב ציבור רחב בכל העולם, בין השאר בקרב עסקים קטנים המתקשים לקבל אשראי מהבנקים המסחריים, ותחום הלוואות p2p פתח בפניהם אפשרות חדשה לגיוס מימון בתנאים נוחים ומשתלמים, ואופציה להרחיב את העסק ולנצל הזדמנויות כלכליות הניצבות בפני בעל העסק.

כיצד הפכו הלוואות p2p לפופולריות בקרב בעלי עסקים קטנים?

כאמור, עידן האינטרנט המהיר ותופעת חכמת ההמונים תרמו לפופולריות של הלוואות חברתיות (p2p). זירת ההלוואות החברתיות צוברת תאוצה בשנים האחרונות ברחבי העולם, בעיקר במדינות כמו אנגליה, ארצות הברית וגם בישראל. ראוי לציין כי גורמים נוספים תרמו לצמיחת ההלוואות החברתיות, ביניהם הריבית הנמוכה בארץ ובמדינות רבות נוספות, לרבות ארה"ב, והרצון מצד משקיעים למצוא אפיקים חדשים ואטרקטיביים לכספם בגלל התנודתיות בבורסה והריבית הנמצאת בשפל חסר תקדים.

בנוסף, בעלי עסקים קטנים רבים בארץ ובעולם מתקשים לגייס את האשראי לו הם זקוקים, והם נתונים לחסדי הבנקים. עם הופעת אתרי ה- p2p, לפתע נפתחה בפניהם אפשרות חדשה ואטרקטיבית לגייס הון לצרכי השקעה, למימון הפעילות השוטפת, ולהקמת ולהרחבת עסקים. מכאן, הדרך הייתה קצרה לצמיחת עוד ועוד אתרים להלוואת peer-to-peer, הן לבעלי עסקים והן ללקוחות פרטיים.

כיום, במקום לקחת כסף מהבנק, פתרון צמיחה טוב עבור בעלי עסקים קטנים הוא הלוואת peer-to-peer, בעלי העסק יכולים לקבל הלוואה אטרקטיבית בריבית ממוצעת נמוכה עד לסכום של 1,000,000 ₪. במקרים מסוימים העסק מקבל הלוואה בתנאים מועדפים בהשוואה להלוואה הניתנת בבנקים, ולהלוואות יש יתרונות נוספים מאחר ואין צורך להתמודד מול הביורוקרטיה של הבנק, אין צורך בשעבודים או לקחת הלוואה הפוגעת באובליגו.

מנגד, המפקידים נהנים מתשואות והגנות הדומות לבנק, ולקבל הגנות בפלטפורמות השונות כגון פיזור הלוואות רב, הגנות משפטיות, ערבים, פקדונות לערבות הדדית ומערכות אנליזה שונות הבודקות שהלווים אכן יהיו מסוגלים להחזיר את ההלוואה.

shutterstock_524473066

חשוב להדגיש כי חכמת ההמונים סייעה לפופולריות של הלוואות peer-to-peer, בעיקר לבעלי עסקים קטנים מאחר ואלה יכלו לקרוא חוות דעת אובייקטיביות של בעלי עסקים אחרים. חוות הדעת והניסיון של ההמון סייעו לבעלי העסקים להבין כי הלוואה חברתית בטוחה בדיוק כמו הלוואה מהבנק, אך למעשה יש לה יתרונות רבים עבור העסק. לכן, יותר ויותר עסקים קטנים בוחרים באופציה אטרקטיבית זו, וכך הם יכולים להשקיע בעסק וליהנות מהלוואה חוץ בנקאית בתנאים נוחים ומשתלמים.

אמנם, יש עדיין בעלי עסקים החוששים לקחת הלוואות peer-to-peer, לכן מומלץ לקרוא ביקורות, מידע מקצועי וחוות דעת אובייקטיביות באינטרנט כדי להסיר חשש, ובמיוחד כדי ליהנות מאופציה חדשה ומשתלמת כלכלית להלוואות בתנאים מועדפים לבעלי עסקים קטנים. בעת בחירת אתר להלוואות peer-to-peer מומלץ להסתמך על קריאה מעמיקה אודות החברה, השירות והתנאים, ולבסס את ההחלטה לאחר קריאה של מספר חוות דעת.

רוצים לקבל מידע נוסף אודות קבלת הלוואה עבור העסק שלכם בשיטת ה-P2P? השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם עם פרטים נוספים