התחתנתם? מזל טוב! לאחר שהאורחים עזבו, פתחתם את כל מעטפות הצ'קים, סיכמתם את המספרים מינוס הוצאות החתונה וגיליתם לשמחתכם שנשאר לכם ביד סכום נאה של כסף. אולי מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים בודדים ואולי שפר עליכם מזלכם ויש לכם סכום של מאה אלף ש"ח ויותר, אך השאלה נותרת בעינה – מה עושים עם כל הכסף?

במידה ותבחרו להשקיע באופן נכון ומושכל את כספי החתונה, תוכלו תוך מספר שנים לצאת נשכרים עם רווח יפה שבעזרתו תוכלו להגשים חלומות נוספים וחדשים:  לטוס לירח דבש שני, לרכוש בעתיד דירה או בית ואפילו להשאיר משהו בצד בשביל הילדים שוודאי יגיעו בהמשך. השקעה נכונה היום תבטיח את עתיד משפחתכם – אך עליכם לדעת מבעוד מועד את מכלול אפשרויות ההשקעה העומדות בפניכם, וקיימות לא מעט. הכל תלוי בטווח ההשקעה שלכם. בכל מקרה מומלץ שלא לתת לכסף לשכב בבנק בתכנית חסכון, עו"ש או פק"מ, מאחר והריביות אפסיות וממש לא תשתלמנה לכם.

חופשה או אוטו חדש?

אפשרות ראשונה, האימפולסיבית מבין כולן, היא לפנק את עצמכם בכמה מתנות כאן ועכשיו. אחרי הכל, מגיע לכם-אתם זוג צעיר ומאושר שהרגע התחתן. תוכלו לצאת לירח דבש במלון פאר בלוקיישן אקסקלוסיבי כמו הוואי או זנזיבר,תוכלו לרכוש רכב חדש או אולי לשפץ את הבית.

במידה ואתם חובבי סיכונים במידה מסוימת וחושבים 3 עד 5 שנים קדימה, תוכלו לבנות לעצמכם תיק השקעות סולידי או ברמת סיכון בינונית או גבוהה. ניתן להתייעץ עם חברת השקעות או יועץ מוסמך שיבנה עבורכם שילוב של מניות בארץ ובחו"ל, קרנות נאמנות, תעודות סל, אג"ח קונצרני וממשלתי, מט"ח ועוד. כיום תיק סולידי שאינו מכיל מניות יכול להניב תשואה של עד 3% בשנה, לעומת תיק בסיכון בינוני עד גבוה המכיל מניות ויכול להצמיח לכם תשואה גבוהה יותר, אך בסיכון גבוה יותר. אפיק זה אינו מתאים לכל אחד  ויש אנשים שתנודות השוק מלחיצות אותם ומדירות שינה מעיניהם, וכמובן קחו תמיד בחשבון שבבורסה יחס המפסידים זהה למספר המרוויחים.  

משקיעי נדל"ן- היזהרו מרמאים

מה לגבי נדל"ן, האם אפיק זה ריאלי עבורכם? ובכן, מן הסתם אין בידיכם סכום מספיק גבוה כדי לרכוש בית או דירה בארץ ברגע זה, כי המחירים בשמיים והמסים נוגסים. אולם בשנים האחרונות נפתח בפני משקיעים ישראליים שוק הנדל"ן בחו"ל, בדגש על ארצות הברית, מזרח אירופה, ברלין ואפילו ספרד. אם תלכו על אחת מקרנות ההשקעה ותיכנסו ביחד עם קבוצת משקיעים, תוכלו להיכנס שותפים בפרויקט מניב בסכום של 100,000 ₪, ותהנו מתשואה שנעה סביב 10% בטווח של 3 – 5 שנים על פי פרסומים. בתחום הנדל"ן בחו"ל חשוב מאד להיזהר מכל מיני חברות קש או רמאים למיניהם שמבטיחים לכם תשואה גבוהה ולא ריאלית, כשבפועל אתם לא יודעים לאן הלך הכסף שלכם ומאוד קשה לנהל כסף מרחוק וקיים גם סיכון גבוה בשל המטח- שוק המטח הוא תזוזתי ויכול להשפיע על התשואה לכל כיוון.

השקעות P2P – האופציה הפופולרית

הטרנד החם היום בתחום ההשקעות נקרא הלוואות בין אנשים. ייתכן ושמעתם על זה בשם PEER 2  PEER מימון קהילתי או הלוואות חברתיות. חברות אלו מציעות אלטרנטיבה לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים לקבל הלוואה חוץ בנקאית, בקלות יחסית דרך האינטרנט ובתנאים מועדפים בהרבה מאשר דרך הבנקים. מהצד השני נמצאים המשקיעים, אנשים כמוכם שמעדיפים לקחת מינימום סיכון ולקבל מקסימום תשואה תוך מספר שנים. זהו שוק חוץ בנקאי שפורח ומשגשג מזה מספר שנים בישראל, ומגלגל כבר מאות מיליונים של שקלים מדי שנה. כמה כסף תוכלו לעשות מזה? בתיק בעל פיזור רב של הלוואות (כלומר שנע בין עשרות למאות הלוואות שהחברה הבודקת חושבת שהן ראויות לקבלת הלוואה)  תשואה ריאלית יכולה לעמוד על 6% ויותר. היתרון הבולט ביחס לאפיקי השקעה אחרים הוא שתשנו טוב  בלילה, דהיינו נראה שלא תפסידו את כספכם ובתוך כמה שנים תוכלו להשתמש בכסף ולהשקיע אותו חזרה במשפחתכם המתרחבת. זאת משום שחברות אלו יכולות לדאוג לכם להגנות רבות -בנוסף לפיזור ולאנליזה, קיימות הגנות משפטיות, ערבים, שטרי חוב, ואף פקדון לערבות הדדית בין המשקיעים שמזכה משקיעים גם במצב בו לווה לא מצליח להחזרי את ההלוואה.  זכרו שכל החיים עוד לפניכם, והצעדים שתעשו היום ישפיעו רבות על עתידכם. לכן בחרו אפיק השקעה נכון ואחראי.

בהצלחה!