החברה, שהובילה את הרפורמה בחוק השירותים הפיננסיים ומסייעת למאות עסקים קטנים ובינוניים, מספקת פתרונות אשראי לבעלי עסקים – בתשואה שנתית ממוצעת למשקיעים של 6.8 אחוז ברוטו ** הנהלת הפועל חדרה: מאמינים שזו תחילת קשר ממושך

בשניים באפריל, העיר חדרה תתרוקן מתושביה. אלפי אוהדים צפויים לפקוד את האצטדיון בנתניה, למשחק חצי הגמר בין הפועל חדרה למכבי נתניה. זה המגרש הביתי של שתיהן, לאף אחת אין יתרון של ממש ובמפגש האחרון ביניהן, בתחילת מארס, הפועל חדרה הובילה 2:0 ונתניה הצליחה במאמצים ניכרים להשוות את התוצאה, במשחק שהעלה את חדרה לפלייאוף העליון והמשיך עונה חלומית.

לכאורה, שמחה שכזו צריכה הייתה להיות גם נחלתו של ציבור בעלי הפיקדון בבנקים. כידוע, הציבור מחזיק כ-800 מיליארד ₪ של פיקדונות בבנקים, שאינם נושאים ריבית, חלקם צמודים לפריים וביחס לחלק אחר, הריבית שנקבעה להם, היא קבועה או לא צמודה. כספי ציבור אלו, ניתנים על ידי הבנקים כהלוואות לציבור ומשיאים לבנקים ריביות נפלאות. מנגד, הציבור שהוא בעלי הפיקדון ובעלי הכסף, לא נהנה מעליית הריבית במקרה שיש לו פיקדון בנקאי שאינו צמוד לפריים. ההפך. הבנקים דורשים מן הציבור להתחייב לתקופות ארוכות בהן לא ימשכו את הכספים לרבות במקרים של עליית ריבית שלא משפיעה על הריבית בפיקדון שהיא כאמור, נמוכה מאוד – מה שמייצר לבנק רווח נוסף – האפשרות לעשות שימוש בכספים לזמן ארוך יותר מבלי לשלם עבור עליית הריבית. כמו כן, ככל שלבעלי הפיקדונות, שהם גם לקוחות הבנקים באפיקים שונים, יש הלוואות או משכנתאות, הרי שאלו יעלו בהתאם לשיעור עליית הריבית ומי שישלשל לכיסו את תמורת הריבית יהיו הבנקים.

השנתיים האחרונות עברו על הפועל חדרה ואוהדיה ברכבת הרים מטלטלת, כמעט כמו התנודות הסוערות בשוק ההון. לכן, זו לא הפתעה שהספונסרים החדשים של חדרה הם BTB, פלטפורמת ההלוואות וההשקעות הדיגיטלית הוותיקה בארץ והמובילה בתחום העסקים הקטנים ובינוניים. בראש החברה עומדים אלון כץ ועו״ד שלומי תורג׳מן. תורג׳מן, אגב, הוא יליד חדרה, אבל החיבור לקבוצה בעיניו היה הרבה יותר מנוסטלגיה ושורשי ילדות. ״אהבנו את האומץ והחוצפה החיובית של שחקנים, שמגיעים ממועדון קטן, שידע שנים לא פשוטות, בתקציבים מזעריים יחסית וקבוצות שהתברגו בצמרת הפלייאוף, מועדוני ענק כמו מכבי תל אביב – והימרנו על האנדרדוג, שמוכיח בינתיים שהוא הבולדוג האמיתי במגרש של הגדולים״, מספר תורג׳מן.