איך לאזן בין תשואה לביטחון

כאשר אנו מחפשים השקעה כדאית, אנו רוצים להרוויח תשואות נאות בזמן קצר, הדבר הראשון שאנו שמים עליו דגש הוא נושא הביטחון; איך נוכל לדעת האם אנחנו יכולים לסמוך על האנשים להם אנחנו נותנים את הכסף שלנו?​

אין ספק שהרבה יותר פשוט להשקיע כסף בבנק – מדובר במקום כביכול בטוח, יש להם סניפים ברחבי הארץ, נציגי שירות טלפוניים ושנים של פעילות. כל זה נכון, אבל בבנק אתם כנראה לא תרוויחו הרבה כסף, אם בכלל ולכן מבחינת השקעה עם תשואות, השקעה בפקדונות בבנק זו האופציה הכי פחות כדאית. תוכלו גם להשקיע במניות בבורסה, אבל הבורסה כידוע הוא המקום הכי לא יציב או בטוח להשקיע בו ותוכלו למצוא את עצמכם יום אחד מרוויחים ויום למחרת מפסידים את מה שיש לכם – אין במניות ערבויות או ביטחונות, כמו שאין בהימורים. ניתן כמובן להשקיע גם באג"חים אולם גם פה יש סיכון בהתאם לגורם הלווה – ובנוסף יש סיכון שוק, כלומר הקניה והמכירה בין האנשים הסוחרים באגרת משנה את מחירה לטוב ולרע, ולאחר שהמחיר ירד – לעיתים כבר הפחד גורם לאנשים למכור בהפסד גדול וזה עוד לפני עמלות.

מסתמן שאין ביטחון מוחלט, כל השקעה כרוכה בסיכון כלשהו. לכן, בכל השקעה נשאל כיצד לאזן בין תחושת הביטחון שאתם מחפשים, לבין התשואות הגבוהות שאתם כל כך חושקים בהן? אפשרות נוספת וחכמה להשקעה היא השקעת P2P כלומר הלוואות עמיתים, תחום יחסית צעיר בארץ ובעולם בכלל שנמצא בתאוצה מטורפת בשנים האחרונות. מדובר בהשקעות הניתנות על ידי אנשים פרטיים לאנשים פרטיים אחרים המחפשים הלוואה כדאית.

אנחנו ב-BTB, פלטפורמת ההשקעות וההלוואות החברתיות המובילה בישראל, פיתחנו חמישה מנגנוני הגנה יעילים שמאזנים בצורה האופטימלית ביותר בין תשואה לביטחון:

פיזור גבוה

על מנת לצמצם את הסיכון שלכם, הסכום שתפקידו בחשבון הנאמנות של BTB מתחלק בין מספר לווים שונים אותם האנליסטים של BTB מאשרים מראש. כל השקעה מתפזרת על פני מאות הלוואות שונות. הלווים עצמם נבחרים על ידי מערכת אוטומטית שמייצרת פיזור מקסימלי עבור אותו מלווה. כל הלוואה משולמת על פי לוח סילוקין בתשלומים שווים, דבר שמקל על הלווה ומקטין את הסיכון שלו. יש גם אופציה להלוות את ההחזרים החודשיים ללווים נוספים וכך הפיזור יגדל עוד יותר.

חיתום איכותי

כדי שהלווה יוכל לקבל אישור מ-BTB להלוואה,  הלווה נדרש להיות נורמטיבי – בלי חובות בהוצאה לפועל, לא פשט רגל בעבר, לא היה לקוח מוגבל ושאין התנהלות בעייתית. נתונים אלו נבדקים טכנולוגית. כמו כן, על הלווה להיות בעלים של עסק הפעיל לפחות שנתיים. במסגרת זו הלווה נבדק ונבדקים הנכסים בבעלותו והעסקים שהוא מנהל. אם הלווה צולח את הבדיקה הזו, האנליזה הזו מסוכמת בדוח ומועברת לוועדת אשראי הבוחנת את ההמלצה ומחליטה אם לאשרה סופית.

ערב

ככלל, במידה ומדובר על לווה יחיד, אנו דורשים שבנוסף אליו גם ערב להלוואה יחתום על כל המסמכים המשפטיים לרבות שטר החוב. ערב זה, גם הוא, נבדק ומאושר על ידי צוות האנליסטים של BTB כתנאי למתן ההלוואה.

הגנה משפטית

בתחילת התהליך, כל לווה חותם על הסכם הלוואה ונותן מראש שיקים לכל תקופת ההלוואה ומספק ערב או לווה נוסף אשר נבדק ואושר בידי האנליסטים שלנו. הלווה, הערבים והלווים הנוספים צריכים לחתום גם על שטר חוב. במידה ומישהו לא מצליח להחזיר את הלוואה, המחלקה המשפטית של החברה תייצג את נותני ההלוואות ללא עלות. עורכי הדין יכולים לבצע הליכי הוצאה-לפועל, להגיש תביעות ולבצע כל פעולה הכרחית להחזרת ההלוואה.

פיקדון ערבות הדדית

כדי להגן מפני תנודות וכשלים, ייסדנו את הקופה לערבות הדדית. במסגרת זו, נכון להיום, כל משקיע מפריש מכל הפקדה ומכל תקבול 1% מהסכום לטובת הקופה (כאשר הסכום הראשוני מחולק ל-12 תשלומים שווים). הקופה משלמת מהיתרה לתיקו של המשקיע את חלקו היחסי בהלוואה הנמצאת בבעיית אשראי. חשוב להדגיש שהסכום שמופרש לקופה לערבות הדדית לא חוזר למשקיע בעת משיכת הכסף.

גם אתם רוצים להרוויח יותר על הכסף שלכם? השאירו פרטים ונציג ממחלקת השקעות ישמח לחזור אליכם בהקדם!

אהבתם? נשמח אם תשתפו!

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. אין בנתונים אודות ריבית כדי להעיד על תשואה נטו. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; ט.ל.ח.

כל הזכויות שמורות ל-בי.טי.בי מקשרים הלוואות בישראל בע"מ 2014-2020, מוזס יהודה ונח 13, בית אגיש-רבד, תל אביב