דהמרקר: "חברת BTB, הפועלת בתחום ההלוואות לעסקים, פנתה למקבלי ההחלטות בבנק ישראל ובמשרד האוצר בדרישה שישתפו גם אותה במערך ההלוואות לעסקים שנפגעו במשבר הקורונה"

במסגרת כתבה שפורסמה הבוקר באתר דהמרקר (www.themarker.com כתבתם של אבי וקסמן, מיכאל רוכוורגר וג'ניה וולינסקי) בה דווח כי לעמדת רשות התחרות הפעילות המתואמת של הבנקים מול האוצר מעלה חשש להסדר כובל, פורסם כי "גם בחברות ההלוואות בין עמיתים (P2P) אומרים כי אם הממשלה מעוניינת שעסקים יקבלו אשראי בתנאים מוטבים בעת המשבר – לא ראוי שרק הבנקים יוכלו להעמיד את האשראי הזה. חברת BTB, הפועלת בתחום ההלוואות לעסקים, פנתה למקבלי ההחלטות בבנק ישראל ובמשרד האוצר בדרישה שישתפו גם אותה במערך ההלוואות לעסקים שנפגעו במשבר הקורונה".

שלומי תורג'מן, מנכ"ל ומייסד משותף ב-BTB, הציע פתרון לסיועה של BTB למשבר האשראי של העסקים:
"תחילה הציע שלומי תורג'מן, מנכ"ל משותף בחברה וממייסדיה, מודל שונה מהמתכונת הקיימת. לפי הצעתו, המדינה תיתן לעסקים קטנים הלוואות דרך BTB ותמנף את השקעתה באמצעות השקעה של הציבור – למשל, 80% מהמימון יינתן ישירות על ידי המדינה ו-20% יגויסו מהציבור. לדברי תורג'מן, מפני שהמודל שהציע מצריך השקעת כספים רבים על ידי המדינה, הוא נזנח לעת עתה. כעת, מבקשים ב-BTB להצטרף למודל הקיים של קרן ההלוואה בערבות המדינה, בדומה לצירופן של חברות האשראי. לטענת החברה, היא מסוגלת לבצע חיתום מהיר ולספק הלוואות בתוך שלושה ימי עסקים מרגע הגשת כל המסמכים באופן דיגיטלי, גם לעסקים שלא פנו ל-BTB עד כה".

עוד נכתב כי "לדברי תורג'מן, הכוונה היא להציע הלוואות בריבית של 3% בעוד המלווים מן הציבור יקבלו בממוצע ריבית של 8%-5% על השקעתם, כפי שמתבצע כיום. "כל הלוואה שניתנת מפוזרת בין המשקיעים, כך שגם אם הריבית בהלוואות בערבות המדינה תוריד את הממוצע מ-7% כיום ל-5%, מתווספת כאן הגנה ביחס לחלק משמעותי של התיק" , אמר. הערבות של המדינה, לטענתו, תעודד גם משקיעים נוספים להצטרף וגם את ההשקעות של הגופים המוסדיים".

לכתבה המלאה: https://www.themarker.com/markets/1.8781643

האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; ט.ל.ח.

כל הזכויות שמורות ל-בי.טי.בי מקשרים הלוואות בישראל בע"מ 2019, מוזס יהודה ונח 13, בית אגיש-רבד, תל אביב