אלון כץ, מייסד ומנכ"ל משותף ב-BTB מגיב בעיתון "עדיף" להצעת החוק של משרד האוצר להקים מנוע השוואה בין גופי ההלוואות

ח"כ מיכל שיר יוזמת הצעת חוק שתאפשר לבעלי עסקים ולאנשים פרטיים להשוות בין התנאים והריביות שמציעים להם הגופים.

אלון כץ, מנכ"ל BTB, אמר לעדיף כי "טוב היה אם (ח"כ שיר – מ.ע.) הייתה מתרכזת בהגדלת מקורות ההלוואות ולא בהשוואת תנאים כמו ריביות. השוואות ריביות זה לא דבר שיסייע לציבור. במצב היום שהבנקים מחזיקים ביותר מ-90% משוק האשראי, גם העסקי וגם הפרטי, והבנקים מגייסים מבנק מישראל, הם יוכלו תמיד לתת את הריבית הנמוכה ביותר. לכן היוזמה רק תפגע בפוטנציאל התחרות".

"יש לזכור שהבנקים יכולים לשרת כמעט כל סכום ולכן יכולים להתיישר עם כל מספר בתנאים המשופרים שהם מגייסים בהם. לכן, יכולת צפייה בתנאים שמציעים גורמי אשראי מתחרים רק תאפשר להם להתיישר או לייקר את הריביות. בנוסף, מהלך כזה הוא קריאה לתיאום ולהעלאת ריביות ותנאים, במשק שגם ככה מאוד ריכוזי, וללווה לא יהיה למי לפנות אחרי שהמהלך יצא לדרך", הוסיף כץ.

מעבר לכך, לדבריו, יש להבין שמדובר במוצר שונה מהמוצרים הצרכניים שנמכרים באתר 'זאפ' האמיתי ואותם יכול הלקוח להזמין לפי המחיר, המרחק מהחנות, השירות ועוד. "ביחס להלוואות, ריביות על האשראי זה לא כל שמעניין את הלווה. יש דברים רבים חשובים נוספים המשפיעים על אישור ההלוואה ועל אופי ההלוואה שאותם לא ניתן לכמת והחשיבות שלהם משמעותית, כגון סכום שיאושר בעקבות האנליזה, זמן בדיקה, צורך בתכנית עסקית, אורך ההלוואה, בטוחות ועוד. אלה תלויות אנליזה, שהיא הבסיס לתנאים המסחריים ולא מחירון כזה או אחר, ואותן ניתן לקבוע רק לאחר אנליזה מקיפה ופרטנית", ציין מנכ"ל BTB.

אלון כץ, מייסד ומשנה למנכ"ל

אלון כץ, מייסד ומנכ"ל משותף

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. אין בנתונים אודות ריבית כדי להעיד על תשואה נטו. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; ט.ל.ח.

כל הזכויות שמורות ל-בי.טי.בי מקשרים הלוואות בישראל בע"מ 2014-2020, מוזס יהודה ונח 13, בית אגיש-רבד, תל אביב