החרש 8, תל-אביב

0732-0732-55

קופת גמל להשקעה - לא מה שציפיתם לו

רקע

אין ספק ששנת 2023 תיכנס לספרי ההיסטוריה, אבל גם לספרי הכלכלה. בשנה הזו מדינת ישראל ספגה משבר פוליטי-כלכלי-משפטי מהחמורים אי פעם, משבר שהתעצם בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים.

במאמר זה רצינו להתייחס לקונספציה הכלכלית ולעולם ההשקעות בפרט. מסתמן כי ביצועי הבורסה ימשיכו לספוג משבר עמוק ותנודתיות גבוהה בתקופה הקרובה. התנודתיות במדדים המובילים תמחיש את רגשותיהם של המשקיעים, את תפיסת הביטחון שלהם, מצבם האישי, השפעתה של התקשורת, היבטים פסיכולוגים ותחזיות האנליסטים. ההשקעות שכבר ספגו מכה קשה מתחילת השנה, שנה בה גרף ביצועי מדדי המניות והאג"חים הישראליים נותק לחלוטין מהגרף העולמי, וכבר ניתן לראות שהגלובליזציה בעולם כבר אינה רלוונטית. כל המודלים שלימדו אותנו השתנו לחלוטין ויש שיגידו – התפרקו.

מהי קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא כלי חיסכון שהושק בשנת 2016, המשלב את יתרונותיהם של קופות גמל לצד נזילות מהירה ללא קנסות. קופת גמל להשקעה שונה בתכונותיה ובמטרותיה מקופת הגמל. קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון לטווח בינוני ארוך וקופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני שמטרתו היא הענקת קצבה לגמלאים.

מאפיינים בולטים של קופת גמל להשקעה

  • נזילות ומיסוי – הכספים ניתנים למשיכה בכל עת ללא קנסות, אך ישולם מס גבוה בגובה של 25% על כל משיכה ואין הטבת מס הכנסה על ההפקדות.
  • מגבלה על סכום ההפקדה השנתי – נכון לשנת 2023 ניתן להפקיד עד 76,450 ₪ בשנה לאדם.
  • אין הפקדות מעביד – בניגוד לקופת גמל ולקרן השתלמות, לא ניתן להפקיד אל קופת הגמל להשקעה הפרשות מעביד.

אז מה מיוחד בשנת 2023?

כאשר שנה שלילית פוגשת משקיע שחסך כל חייו בהשקעה ארוכת טווח, בהמלצת המומחים, שנים של רווחים עלולים להיעלם, גם במונחי קרן וגם במונחי תשואה.

יצאנו לבדוק את כדאיות ההשקעה ואספתי את נתוני קופות הגמל להשקעה הגדולות והעיקריות ביותר בישראל – והתוצאות אינן מרהיבות.

מנגד, ערכנו השוואה לביצועי פלטפורמת ההלוואות החברתיות BTB באותו טווח של שנים והתוצאות הרבה יותר מרשימות מכל המתחרות בכל טווח. לאלו מכם שאינם מכירים את הפלטפורמה – BTB היא פלטפורמה להלוואות חברתיות המחברת בין משקיעים לבין בעלי עסקים ובעלי נכסים. כספי כל משקיע מתפזרים באופן אוטומטי על פני יותר מ-2,500 הלוואות באמצעות מערכת B-Match אשר זכתה במקום הראשון בתחרות Banking Tech Awards הבינלאומית לשנת 2020.

מאפיינים בולטים של הפלטפורמה

  • נזילות ומיסוי – ניתן להגיש בקשה למשיכה בכל עת ללא קנסות ובניגוד לקופת הגמל להשקעה בה גובה המיסוי הוא 25% על הרווחים, ב-BTB המיסוי הוא בגובה של 15% בלבד.
  • ניתן להפקיד כל סכום הפלטפורמה מתאימה להשקעה בכל סכום ואינה מוגבלת בסכום ההפקדה.
  • מחוץ לשוק ההון התנודתי הפלטפורמה נמצאת מחוץ לשוק ההון התנודתי, ובכ-10 שנות פעילותיה, הגרף תמיד טיפס כלפי מעלה.

נתוני קופות הגמל המובילות ו-BTB

אפיק השקעהתשואה 12 חודשים (עד אוקטובר 23)תשואה ממוצעת שנתית 3 שנים אחרונותתשואה ממוצעת שנתית 5 שנים אחרונותשיעור דמי ניהול ממוצע לשנת לשנת 2022מס
BTB - Be The Bank8.60%7.33%7.08%0.6% לשנה +1% לכל התקופה לקופה לערבות הדדית15%
מגדל גמל להשקעה כללי4.90%5.26%4.44%0.65%25%
מיטב גמל להשקעה מסלול כללי5.66%5.20%4.66%0.55%25%
כלל גמל לעתיד כללי3.21%5.31%4.35%0.65%25%
הראל גמל להשקעה כללי4.85%5.78%4.68%0.56%25%
מנורה מבטחים גמל להשקעה כללי 4.56%5.29%4.05%0.56%25%
אינפיניטי גמל להשקעה כללי 4.19%5.85%4.35%0.50%25%
ילין לפידות קופת גמל להשקעה מסלול כללי 7.35%5.50%5.13%0.69%25%
מור קופות גמל להשקעה כללי6.10%6.04%- - -0.76%25%

לסיכום

כפי שניתן לראות בבירור, התשואות ש-BTB מניבה למשקיעה גבוהות משל קופות הגמל המובילות במשק בכל הטווחים – שנה, 3 שנים ו-5 שנים אחורה והמיסוי על הרווחים הוא הנמוך ביותר. כמו כן, כפי שנאמר, לווי BTB הם בעלי עסקים ובעלי נכסים כך שהשקעתכם תורמת למשק ולצמיחתו ובכך מחזקת את הכלכלה של כולנו. זה פשוט, תנו לכסף שלכם לעבוד עבורכם.

מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונציג ממחלקת השקעות ישמח לחזור אליכם בהקדם

הנתונים נלקחו מאתר גמל.נט. האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. אין בנתונים אודות ריבית כדי להעיד על תשואה נטו. בהשארת הפרטים אתם נותנים את הסכמתכם לקבלת דיוורים פרסומיים מחברת BTB, אך באפשרותכם לבקש להסיר עצמכם בכל עת. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; ט.ל.ח.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

לרגל חג הפסח – BTB ערכה כנס והרמת כוסית עבור יועצי משכנתאות מהמגזר החרדי

אתמול ערכנו כנס מיוחד בקיסריה יחד עם יועצי משכנתאות למגזר החרדי בשיתוף פעולה עם התאחדות יועצי המשכנתאות – מחוז צפון.
בכנס התמקדנו בחדשנות בתחום המשכנתאות, הצרכים הייחודיים של המגזר החרדי והצגת מסלולי המשכנתא שלנו.
ולסיום – לרגל חג הפסח הקרב ובא, ערכנו הרמת כוסית חגיגית. חג שמח!

קרא עוד »
משתתפי פורום Duns 100 לבכירי שוק ההון והפיננסים

שלומי תורג'מן בפורום DUNS 100: "עמוד השדרה של המדינה זה העסקים הקטנים"

אתמול התקיים פורום DUNS 100 השנתי לבכירי שוק ההון, בהשתתפות מנכ"ל BTB שלומי תורג'מן, ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד, ג׳ו כהן – מנהל הפעילות הגלובאלית של דן אנד ברדסטריט בישראל וב-CIAL, איציק אור – מנכ"ל כלל ביטוח אשראי ועורכי דין מהפירמות המובילות בישראל – עו"ד יעל וייס – שותפה במחלקת תאגידים וניירות ערך במיתר משרד עו"ד, עו"ד רונית אייזן אתגר – שותפה במחלקת שוק הון במשרד עו"ד פישר (FBC&CO), עו"ד איה יופה – שותפה מנהלת וראש מחלקת שוק הון וחברות בגולדפרב גרוס זליגמן ועוד.

קרא עוד »

מה זה בדיוק ריבית דריבית? צפו בסרטון של משרד האוצר

אהבתם? נשמח אם תשתפו

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

כל הזכויות שמורות ל-בי.טי.בי מקשרים הלוואות בישראל בע"מ 2014-2023, החרש 8, תל אביב