וודאי שמתם לב כמוני לשיח המתפתח סביב נושא ההשקעות והבנקים, וספציפית, סביב נושא ההשקעות שנעשות יותר ויותר בשיטת ה-Peer-To-Peer Lending) P2P). עד היום אם הייתי צריך כסף, הייתי הולך לבקש הלוואה מהבנק. היום יש אלטרנטיבות אחרות ומעניינות ששווה לבדוק.

מאת מערכת BTB

וודאי שמתם לב כמוני לשיח המתפתח סביב נושא ההשקעות והבנקים, וספציפית, סביב נושא ההשקעות שנעשות יותר ויותר בשיטת ה-Peer-To-Peer Lending) P2P). בכל זאת, אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה תוססת במיוחד; גם מבחינת התעוררות חברתית וגם מבחינת התעוררות כלכלית. סדרות בטלוויזיה כמו ״מגש הכסף״ מסבירות לנו בדיוק איך המערכות הכלכליות והפוליטיות פועלות בישראל, ונותנות לנו גם את הכלים להילחם בהן. שיטת ההשקעות בעולם ה-P2P היא למעשה הדרך הטובה והיעילה ביותר עבורנו לייצר תחרות מול הבנקים ולהשיב למונופולים הגדולים, שכבר הצליחו להשתלט על כמעט כל תחומי חיינו.

אז מה זה בעצם השקעות P2P ואיך זה יכול לעזור לנו להרוויח כסף כמו שהבנקים מרווי אנסה להסביר איך זה עובד ולמה כדאי לכם לשקול השקעה מסוג זה. השקעות Peer-To-Peer מבוססות על 3 הנחות יסוד פשוטות ובסיסיות ביותר:

1.יש אנשים שחסר להם כסף, ויש אנשים שיש להם כסף פנוי
2.כסף אמור לייצר עוד כסף
3.נמאס לנו שהבנקים דופקים אותנו

shutterstock.com
shutterstock.com

מה קורה היום?

עד היום אם הייתי צריך כסף, הייתי הולך לבקש הלוואה מהבנק. אם יש לי כסף שממנו אני רוצה להרוויח עוד כסף, אני כנראה גם אשקיע באגח״ים (למשל) או אשים את הכסף שלי בחשבון חסכון או פקדון זה או אחר ולא ארוויח ממנו כמעט בכלל. בנוסף, ניתן להשקיע בתחום הנדל״ן, אבל באופן אישי אין לי הון התחלתי גדול מספיק כדי להשקיע בצורה רווחית, ולכן כנראה שאמצא את עצמי בסופו של דבר משקיע את הכסף שלי בבנק או אולי בבורסה, אם בא לי קצת להמר. הבעיה היא שגם בבנק וגם בבורסה, הכסף שלי לרוב לא מרוויח מספיק או בכלל, אבל הוא כן מרוויח הון עבורם (הבנקים), כך שמדובר במסלול חד כיווני ולא כדאי עבורי בכלל. אז מה הפתרון?

השקעות בשיטת ה-Peer-To-Peer

למזלי ולמזלכם, ישנה דרך אלטרנטיבית וחדשה יחסית, בה אפשר להרוויח סכומים יפים על חשבון הכסף שכבר יש לכם. ההשקעות בשיטת ה-P2P או בעברית, השקעות עמיתים הן השקעות בין אנשים פרטיים או עסקים לבין עצמם וככה כולם מרוויחים יחד. במקום לתת לבנק לחבר בין הלווה למלווה, בזכות יתרונותיו המדהימים של האינטרנט, חברות ה-P2P מחברות בעצמן (בעלויות נמוכות) בין הלווים לבין המלווים, ובכך עוקפות את הבנקים ועמלותיהם! בהשקעות ה-P2P אתה יכול להשקיע את הכסף שלך בהלוואות לאנשים בעלי עסקים פרטיים של אנשים אחרים, ולהרוויח מהם תשואות יפות, מבלי להרגיש שמישהו אחר הרוויח יותר ממך או על חשבונך. לא סתם תחום ה-P2P נמצא כרגע בתאוצה מטורפת ברחבי העולם. מספר חברות P2P ישראליות מעידות כבר היום על תשואות ברווחי המשקיעים שלהם של בין 6 – 7.5 % (ולא 1-2% כמו באג"חים למשל).

shutterstock.com
shutterstock.com

כמה זה בטוח?

כמו בכל סוג של השקעה, גם פה יש רמת סיכון מסוימת, ולכן כדאי שתבדקו כמוני את כל החברות הפועלות בתחום לפני שאתם ניגשים להשקעה כזו. חברות ה-P2P בדרך כלל דואגות לבחון את כל הלווים שלהן על פי קריטריונים נוקשים, והם גם מפזרים את ההשקעה שלך בין מספר לווים שונים על מנת לצמצמם את רמת הסיכון. חשוב שתבדקו את הנושא הזה טוב טוב. לא רק זאת, חברות P2P מבהירות ללווים שאם ייכשלו בהחזר ההלוואה, הן יוכלו לעשות ללווה Shaming ברשתות החברתיות. זהו תמריץ גדול וחשוב להחזר ההלוואה – השם הטוב.

ישנן גם חברות כמו BTB (ראשי תיבות של- Be The Bank איפה שאני השקעתי את הכסף שלי) אשר מתגאות בחמשת רשתות הביטחון שלהם ובהן פקדון ערבות הדדית למשל. מה שקנה אותי סופית, זו העובדה שהם מעבירים 1% מסכום ההלוואה אל הפקדון הזה ובמקרה שהלווה לא מצליח להחזיר את ההלוואה שלו, הם משלימים את ההחזר החודשי של הקרן והריבית של אותה ההלוואה, מפקדון הערבות ההדדית.

איך עושים את זה?

ישנם מספר חברות בישראל בהם תוכלו להשקיע בשיטת ה-P2P וביניהם גם-Be The Bank. לכל חברה יש את היתרונות וחסרונות שלה (BTB מלווה למשל רק לאנשים שבבעלותם פעילות עסקית בת יותר משנתיים) וכך כל אחת מבטיחה תשואה שונה ברמת סיכון משתנה, כדאי לבדוק נושאים של נזילות הכספים, הגנות, מהמידת ההצלחה עד היום, עמלות, מיסוי ועוד. עכשיו, כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט כמה כסף אתם רוצים להשקיע (יש חברות שאפשר להשקיע דרכן מ-500 ש״ח בלבד) ולהחליט איפה אתם הולכים להשקיע אותו בצורה כזו שתרוויח לכם הכי הרבה כסף בכמה שפחות זמן וסיכון.

השקעות P2P הן ללא ספק העתיד של עולם ההשקעות. כל מי שרוצה להיות חלק ממהפכת הבנקים בישראל כבר יודע שזו הדרך לקחת היום הלוואות. גם אתם יכולים להיות חלק מהמהפכה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה למצוא את חברת ה-P2P המתאימה ביותר עבורכם ולהתחיל להרוויח עוד מהכסף שלכם, כבר מהיום!

shutterstock_326432924

גם אתם מחפשים את אפיק השקעה המשתלם ביותר ? השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם