כיום, יכול התאגיד להשקיע את כספו ב- BTB וכך להשקיע ולתמוך בבעלי עסקים קטנים. ראוי לציין כי אופציה זו חדשה יחסית ולא הייתה זמינה עבור תאגידים עד לא מזמן.

מאת צוות BTB

הלוואות PEER-TO-PEER, הידועות גם כהלוואות בין עמיתים והלוואות חברתיות, משנות את כללי המשחק ומאפשרות לעסקים קטנים ובינוניים ליהנות מפתרונות מימון חדשניים בתנאם אטרקטיביים. בנוסף, הלוואות בשיטת ה- P2P מאפשרות כיום גם לתאגידים להשקיע את כספם הפנוי באפיק השקעות אטרקטיבי זה הכרוך ביתרונות רבים עבורם.

כיום, יכול התאגיד להשקיע את כספו באמצעות- BTB וכך להשקיע ולתמוך בבעלי עסקים קטנים. ראוי לציין כי אופציה זו חדשה יחסית ולא הייתה זמינה עבור תאגידים עד לא מזמן. מעתה, גם התאגידים יכולים ליהנות מהשקעה אטרקטיבית ורווחית במיוחד, וכך להשקיע ולתמוך בבעלי עסקים קטנים, ולהרוויח מתשואות יפות בו זמנית. יש לזכור כי לתאגידים רבים במשק הישראלי יש הון נזיל פנוי, אך בעקבות הבורסה התנודתית והריבית הנמוכה על חסכונות שקליים בבנקים, התאגידים מחפשים אפיקי השקעה חדשים ומשתלמים כלכלית, וכעת באמצעות השקעה בהלוואות P2P יכול התאגיד לממש רווחים גבוהים בסיכון נמוך.

פתרון מתקדם וחדשני לתאגידים המעוניינים למצוא אפיק השקעה נוסף

כיום באמצעות הלוואות P2P גם תאגידים יכולים לסייע למשק המקומי ולהעניק פתרון עבור בעלי עסקים קטנים הזקוקים להלוואות עבור העסק שלהם. בזכות המשקיעים השונים, וביניהם גם תאגידים גדולים, בעלי עסקים קטנים יכולים לקבל ממלווים באמצעות פלטפורמת BTB הלוואה חברתית בתנאים משתלמים, לרוב בתנאים טובים מההלוואות שניתן לקבל מהבנקים אך בלי פגיעה באובליגו, ללא צורך להתחנן בפני הפקיד בבנק לקבל אישור להלוואה, ובלי הבירוקרטיה הארוכה והמורכבת שנהוגה בבנקים.

תרומת העסקים הקטנים ליציבות המשק הישראלי

ידוע כי העסקים הקטנים בארץ מהווים את מנוע הצמיחה של המשק, הם יוצרים מקומות עבודה חדשים, מגדילים את ההכנסות ממסים לקופת האוצר, ותורמים ליציבות המשק. עם זאת, עסקים קטנים בארץ מתמודדים עם מצוקת אשראי מאחר והבנקים אינם ממהרים להעניק להם הלוואות. הבנקים רואים בעסקים קטנים לקוחות מסוכנים הדורשים תפעול רב, אנליזה מסועפת ולא שווים את המאמץ, לכן הם נוהגים להקשיח את עמדותיהם מול בעלי עסקים ויזמים המעוניינים לגייס מימון לצרכי הקמת או הרחבת העסק.

באמצעות כניסת התאגידים לענף ההלוואות החברתיות ניתן להקל על בעלי עסקים קטנים לגייס את פתרונות המימון להם הם זקוקים, בתנאים משתלמים בהרבה מהאפשרויות שהיו קיימות עבורם עד כה. לדוגמה, הלוואה לבעל עסק מחברות אשראי או מחברות מימון פרטיות חוץ בנקאיות נחשבות ליקרות, והן מקשות על העסק לעמוד בנטל החזר התשלומים.

כעת, התאגיד יכול להשקיע את ההון הפנוי שברשותו וליהנות מאפיק השקעות חדשני ברמת סיכון נמוכה, בצורה מפוזרת – כל הפקדה מפוזרת לעשרו עד מאות הלוואות שונות, הגנה משפטית מול הלווים, ערב או שניים לכל לווה. ולאחר כל הגנות אלו מדובר בתשואה גבוהה יותר בהשוואה לאפיקי השקעות אחרים (מעל ל7% תשואה שנתית בממוצע בשנים 2014-2016). השקעה בהלוואות PEER-TO-PEER מקנה לתאגיד יתרונות נוספים, ביניהם קיזוז המס מתוך הרווחים.

חשוב להדגיש כי אחוז אחד מתוך הכסף שמעביר התאגיד להלוואות באמצעות BTB מופקד  לפקדון ערבות הדדית שעוזר במקרה של עיכוב בתשלום כלשהו. התאגיד יכול לממש את הרווחים שקיבל כמשקיע כדי להגדיל את התיק שלו בחברה וליהנות מגידול ברווחים.

לסיכום, לתאגידים בישראל יש כעת אופציה חדשה להרוויח תשואות יפות במינימום השקעה ועבודה, באמצעות הלוואות בשיטת P2P דרך חברת BTB. תאגידים יכולים לחסוך בעלויות כוח אדם, מאחר והוא לא צריך יותר להנפיק מאות חשבוניות מדי חודש בגין הלוואות לעובדים ולשלם מס מיידי בגין הרווחים.

רוצים לדעת כיצד התאגיד שלכם יכול להרוויח מהשקעה ב-BTB? השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם עם פרטים נוספים