איך אפשר להרוויח גם בתקופה של אי יציבות כלכלית בשווקים?

ניתן לומר הרבה דברים על ישראל אשר יעוררו מחלוקת בציבור, אבל דבר אחד שכנראה כולם יסכימו עליו – לא משעמם כאן.

על רקע אי יציבות המשק העולמי שנגרם בין היתר בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה ופוסט קורונה, פערי התחזיות בין הכלכלנים שוברים שיאים, והמשקיעים מחפשים אפיקים נוספים שיאפשרו לכסף לעבוד ולצבור ריבית. המשקיעים הוותיקים יודעים כי אי אפשר לקחת את תחזיות האנליסטים כעובדה מוגמרת, וכי עליהם לבחון את האופציות השונות המוצעות בפניהם, במיוחד בזמנים של אינפלציה עולמית גועשת וריבית גבוהה המצריכים מהמשקיעים לחשב מסלול מחדש ולשנות אסטרטגיה.

בשוק הישראלי, התמונה אף מורכבת יותר לאור המחלוקות הפוליטיות האחרונות ודורשת הסתכלות שונה מהשווקים בארה"ב ובאירופה.

הרפורמה המשפטית, בין אם אתם מתומכיה או ממתנגדיה, משפיעה על יציבותה של הכלכלה הישראלית והחששות לגביה נשמעים בעולם כולו. בין אם זו מחאת ההייטק, המרות השקל למטבעות זרים או בריחת ההשקעות הזרות, אי אפשר להישאר אדישים ולא לנקוט בצעדים על מנת לשמר ואף להגדיל את ההון העצמי שלכם ולהגן עליו מפני האינפלציה הגואה.

מה זו אינפלציה בכלל ואיפה זה פוגש אותנו בחיי היום יום?

אינפלציה היא תהליך מתמשך של עליית מחירים ושחיקת ערך הכסף, זאת אומרת כמות המוצרים או השירותים אותם ניתן לצרוך ב-X כסף. לדוג' אם המשכורת החודשית שלכם עומדת על 10,000 ש"ח וסל הקניות החודשי שלכם בסופר עמד על 1,000 ₪, אך לאחר העלאות המחירים על אותו סל קניות אתם משלמים 1,250 ₪ בעוד שהמשכורת שלכם נשארה זהה  – משמעות הדבר שכוח הקנייה שלכם קטן. החדשות הטובות הן, שיש דרכים להתמודד עם שחיקת ערך הכסף שלכם.

השקעה סולידית כ"מגן" אינפלציה

כדי שכוח הקנייה שלנו לא יפגע עלינו להגדיל את ההון הפנוי שלנו (ללא קשר למשכורת אותה אנחנו מרוויחים בעמל רב), והדרך המרכזית בה ניתן לעשות זאת היא פשוט להשקיע את הכסף שלנו – ורצוי באפיק השקעה סולידי שמצג אחד לא יסכן את הכסף שלנו, ומצג שני יניב לנו ריבית יפה שתעלה על שיעור האינפלציה השנתי.

בשנים האחרונות פורח אפיק השקעות ה-P2P המאפשר לנו להשקיע מחוץ לשוק ההון התנודתי, להרוויח ריבית יפה, ואף לתמוך בעסקים הישראלים ולחזק את כלכלת המדינה. אפיק השקעה זה הפך להיות רלוונטי אף יותר בתקופה האחרונה  – לאור אי היציבות בשווקים, האינפלציה העולמית והירידות החדות בבורסה.

אחת מפלטפורמות המרכזיות בישראל באמצעותן ניתן להתחיל להשקיע בהשקעות P2P היא פלטפורמת BTB (ראשי תיבות של BE THE BANK) המחברת בין בעלי עסקים הרוצים הלוואה לצמיחה לבין משקיעים הרוצים להרוויח ריבית סולידית ויציבה על כספם.

איך זה עובד ואיך זה פותר את הבעיה?

הרעיון הוא פשוט – במקום שהכסף של הציבור ינוח בעו"ש או בפיקדון הנושא ריבית נמוכה – ב-BTB כספי הציבור ניתנים כהלוואות לבעלי עסקים לצורך צמיחה, כאשר הציבור מרוויח את כל הריבית על ההלוואה.

מצד אחד, עסקים קטנים ובינוניים בישראל סובלים במשך שנים ממחנק אשראי, ללא קשר לאיכויות וליכולות של בעלי העסקים. כגוף מחולל תחרות, BTB מציעה לבעלי העסקים הלוואה עסקית לצמיחה בתנאים אטרקטיביים שלא ניתן למצוא במערכת הבנקאית. ההלוואות ש-BTB מעמידה לבעלי העסקים הן הלוואות לצמיחה, כלומר, הלוואות לבעלי עסקים המעוניינים להרחיב את פעילות העסק ולא כדי "לסגור חובות". ההלוואות הייחודיות של BTB, הניתנות בסכומים גבוהים ובפריסה ארוכה ונוחה המאפשרת לבעלי העסקים לעמוד בהחזרים החודשיים, מעודדות את צמיחתו של העסק, ומחזקות את כלכלת ישראל.

מהצד השני, הציבור מאס במסלולי הפק"מ והמק"מ השונים שמציעים הבנקים, בהם הבנק שומר את רוב הריבית לעצמו (למרות שהכספים שייכים לציבור) ומקשה על נזילות הכספים באמצעות הטלת קנסות שבירה במידה וירצה למשוך את כספו לא בנקודות היציאה שבמסלול. ב-BTB, המשקיעים הם "הבנק" והם יכולים להשקיע כל סכום ולהרוויח את כל הריבית לעצמם (!) בגובה של כ-7% בשנה (לאחר הפחתות לפני מס*) תוך שמירה על נזילות הכספים ללא קנסות.

ההגנות

בכדי לשמור על כספי המשקיעים BTB מספקת 7 הגנות לצמצום החשיפה לסיכון:

  • פיזור רחב – BTB פיתחה טכנולוגיה ייחודית זוכת פרס Banking Tech Awards בשם B-Match היוצרת בצורה אוטומטית פורטפוליו בן אלפי הלוואות לכל משקיע, כך שלא יותר מ-2% מכספי המשקיע יועברו להלוואה בודדת.
  • אנליזה אנושית וטכנולוגית – על הלווה להיות בעלים של פעילות עסקית בת שנה לפחות או בעל נכס. פרטי הלווה ייבדקו טכנולוגית, ולאחר עמידה בתנאי הסף שלנו, הדורשים מהלווה התנהלות כלכלית נורמטיבית, תבוצע אנליזה מפורטת בה תיבחן הפעילות העסקית.
  • ערב: ככלל, במידה ומדובר על לווה יחיד ואין שעבוד של נכס, אנו דורשים שבנוסף אליו גם ערב להלוואה יחתום על כל המסמכים המשפטיים לרבות שטר החוב. ערב זה, גם הוא, נבדק ומאושר על ידי צוות האנליסטים שלBTB כתנאי למתן ההלוואה.
  • הגנה משפטית – כל הלוואה מגובה במסמכים משפטיים עליהם חותמים גם הלווה וגם הערב. במקרה של כשל בהחזר ההלוואה, אנחנו נדאג לטיפול המשפטי על חשבוננו, וללא כל פעולה מצד המשקיעים.
  • קופה לערבות הדדית – על מנת להגביר את ההגנה מפני תנודות, הקמנו את הקופה לערבות הדדית אליה כל משקיע מפריש 1% מסכום ההפקדה ומכל תקבול. במקרה בו יש כשל בהחזר ההלוואה ובהתאם לכללי הפלטפורמה, התשלום החודשי למשקיע ישולם מהקופה לערבות הדדית.
  • גיבוי בטוחה – ישנן הלוואות רבות הכוללות בטוחה נוספת (לדוגמה, שעבוד פיקדון כספי או שעבוד נכס נדל"ן).
  • ערבות מדינה – החל מחודש ינואר 2023, ובזכות שיתוף פעולה היסטורי של BTB עם משרד האוצר, משקיעי BTB זוכים להשקיע גם בהלוואות הניתנות במסגרת הקרן החדשה להלוואות בערבות המדינה. בהלוואות אלה המשקיעים נהנים משכבת הגנה נוספת בדמות ערבות מדינה עד 85% מגובה ההלוואה.
 

ל-BTB וועדת אשראי המורכבת מאנשי מקצוע מן המעלה הראשונה בעלי וותק עשיר במתן אשראי למגוון רחב של עסקים בישראל – כך שמשקיעי BTB נמצאים בידיים טובות. כמובן שפלטפורמת BTB פועלת ברישיון ובמסגרת החוק, והיא נתונה תחת הפיקוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. לפלטפורמה אף חותם אמינות הזהב של "דן אנד ברדסטריט" – "תו איכות" המעיד על מידת אמינותו של בית העסק ומטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית מולו.

לסיכום

באמצעות BTB, פלטפורמת השקעות ה-P2P המאפשרת להשקיע מחוץ לשוק ההון, ניתן גם לתמוך בבעלי העסקים הישראלים וגם להרוויח ריבית גבוהה בתקופות של ירידות בשווקים וחוסר וודאות. בנוסף, לכל משקיע ב-BTB אזור אישי מפורט ושקוף עם כל הפרטים בנוגע להשקעה ומנהל תיק לקוח אישי הזמין עבורו בטלפון, בצ'אט ובמייל בכל יום עסקים.  

יש לכם שאלה? השאירו פרטים ונשמח לשוחח

* ריבית שנתית ממוצעת ברוטו של 8.29% במסלול הכללי של BTB נכון ליום 15/3/23. האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד ואין בנתונים אודות ריבית כדי להעיד על תשואה נטו. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; הענקת ההלוואה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי והמוחלט של החברה. הענקת ההלוואה מותנית בחתימה על הסכם הלוואה ועמידה בהוראותיו.  אי-עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

אהבתם? נשמח אם תשתפו

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

פוסטים אחרונים

האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד ואין בנתונים אודות ריבית כדי להעיד על תשואה נטו. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; הענקת ההלוואה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי והמוחלט של החברה. הענקת ההלוואה מותנית בחתימה על הסכם הלוואה ועמידה בהוראותיו. אי-עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. בהשארת הפרטים אתם נותנים את הסכמתכם לקבלת דיוורים פרסומיים מחברת BTB אך באפשרותכם לבקש להסיר עצמכם בכל עת. ט.ל.ח