בעלי עסקים - זה מה שאתם צריכים לדעת
לפני שאתם נוטלים הלוואה

בעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל מתמודדים עם מצוקת אשראי והבנקים אינם ממהרים להעניק להם הלוואות ופתרונות מימון אטרקטיביים, בייחוד בסביבת ריבית גבוהה.

עסקים קטנים ובינוניים בישראל מהווים את מנוע הצמיחה של המשק הישראלי, אך בעוד שעסקים גדולים מקבלים אשראי ללא קושי, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מתקשים לגייס את הסכום הנדרש להם להשקעה, להרחבת תחומי פעילות, לרכישת ציוד וכדומה. ללא הלוואות בעלי עסקים קטנים והבינוניים אינם מסוגלים להתפתח, הבנק לא מאפשר להם לקבל אשראי מלבד לסכום שהם משעבדים לטובתו ולכן בעל העסק איננו מסוגל לצמוח – לפתוח עוד סניפים, לרכוש סחורה, לעסוק במחקר ופיתוח או כל דבר אחר. לכן, כדאי לדעת כי כיום קיימת אפשרות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לקבל הלוואה אטרקטיבית בשיטת ה-P2P.

לפניכם 8 טיפים חשובים המיועדים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים במשק הישראלי שזקוקים להלוואה בתנאים נוחים ומשתלמים

1) מהי מטרת ההלוואה?

כאשר בעל עסק קטן או בינוני מבקש הלוואה, חשוב להגדיר מראש מהי מטרת ההלוואה ומהו הסכום הנדרש למימון הפעילות הרצויה. לדוגמה, כמה כסף צריך למימון הפעילות השוטפת או מהו סכום ההלוואה לרכישת מכונת ייצור חדשה. ללא תכנית ברורה – לא נצליח לייצר אפקט חיובי מקסימלי עם הכספים שנקבל.

2) למתי צריך את הכסף?

יש לקחת את ההלוואה לעסק בהתאם לזמן בו זקוקים לכסף, אין להמתין לרגע האחרון, אלא יש לבדוק את כל האפשרויות הקיימות וכך ניתן להוזיל משמעותית את העלויות וגובה ההחזר החודשי, ולשפר את תנאי ההלוואה. בנוסף כאשר ניקח הלוואה כאשר איננו זקוקים לה, נקבל תנאים וסבירות לאישור גבוהים מאשר במועד בעייתי וכאשר המועד הבעייתי מגיע נוכל להתמודד איתו.

3) מהי תקופת ההחזר הרצויה לעסק?

לקיחת הלוואה כרוכה בהתלבטויות רבות, יש לזכור כי מתחייבים לסכום כסף גבוה ולהחזר חודשי המשפיע על תזרים ההוצאות החודשיות. לכן, חשוב לבדוק מראש מהי תקופת ההחזר של ההלוואה והאם העסק מסוגל לעמוד בתשלומי ההחזר ללא כניסה למצוקת אשראי גדולה יותר. יש הלוואות ייעודיות לתקופה קצרה של שנה, ויש הלוואות לתקופת החזר של עד 8 שנים.

4) מהם הביטחונות הנדרשים לקבלת ההלוואה?

כל גוף פיננסי המעניק הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים חושש לכספו, לכן ברוב ההלוואות מחייבים את בעל העסק להציג ביטחונות וערבויות. לעתים יש הלוואות המחייבות את בעל העסק להציג 25% ביטחונות או הלוואות המחייבות אותו לגייס מזומן בשיעור מסוים מההלוואה, כתנאי מקדים לקבלת הכסף. בהלוואות P2P מטעם BTB לדוגמה אין שעבודים וההלוואות ניתנות מחוץ לאובליגו הבנקאי – יתרונות משמעותיים המקלים על נטילת ההלוואה.

5) מהו המחזור החודשי של העסק?

למחזור החודשי של העסק יש חשיבות גבוהה על תנאי ההלוואה שניתן לקבל. ככל שהעסק בעל מחזור חודשי נמוך יותר, כך הוא לרוב יתקשה לגייס הלוואה גבוהה בתנאים מועדפים.

6) מהו המצב הפיננסי של העסק?

כדי לקבל הלוואה בתנאים מועדפים ואטרקטיביים חשוב לוודא כי חשבון העסק מתנהל בצורה מסודרת ואיננו נמצא בחריגה ממסגרת האשראי, ומומלץ להקפיד על היסטוריית תשלומים טובה וניהול נכון של תזרים המזומנים וחשבון הבנק.

7) ממי כדאי לקחת הלוואה לעסק קטן?

יש מגוון פתרונות מימון ואשראי לעסקים קטנים, לכן לאחר שקובעים מהו הסכום הנדרש ומהם התנאים הנוחים בהם מעוניינים, יש לערוך סקר שוק מקיף, להשוות הצעות ולפנות לייעוץ מקצועי במידת הצורך. אין למהר ולקחת הלוואה מהגוף הפיננסי הראשון אליו פונים, אלא יש לבדוק את כל החלופות והאפשרויות הקיימות. מומלץ להגיע עם תכנית עסקית מפורטת הכוללת צפי הכנסות עתידיות כדי להוכיח יכולת החזר וכדי לקבל תנאים מועדפים.

8) הלוואות כאמצעי יעיל לצמיחה עסקית

רוב בעלי העסקים הקטנים בארץ ובעולם מתמודדים עם בעיות תזרים ומצוקת אשראי. לכן, רוב בעלי העסקים לוקחים הלוואות מעת לעת כדי להצליח לשרוד בתחרות הגבוהה וכדי להרחיב את הפעילות העסקית, למנף את ההצלחה וכדי לנצל הזדמנויות כלכליות הנקרות בדרך. אם בעבר היה נהוג לקחת הלוואות רק מהבנק הרי כיום יש מגוון אופציות נוספות, לרבות הלוואות מחברות האשראי, מחברות מימון פרטיות הפועלות בהיתר ממשרד האוצר, מבתי השקעות ועוד.

כיום, במקום לקחת כסף מהבנק, פתרון צמיחה טוב עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים הוא הלוואת Peer-To-Peer, ההלוואה חוץ בנקאית לכן אינה משפיעה על האובליגו בבנק, וניתן לגייס את הכסף לו זקוקים בלי ביורוקרטיה ארוכה ומסואבת ומבלי להתחנן בפני פקיד ההלוואות בבנק. הלוואות חברתיות מהוות את הפתרון המושלם לעסקים קטנים, ניתן לקבל הלוואה במהירות ובתנאים אטרקטיביים, לעתים בתנאים מועדפים בהשוואה להלוואה מהבנק. לכן, מעבר לנוחות מדובר בחיסכון כלכלי חשוב המסייע לעסק בשיפור הרווחיות וביכולת שלו להתמודד עם מצוקת האשראי ההולכת וגוברת בגלל מדיניות הבנקים בארץ.

לסיכום, הלוואות P2P מאפשרות לעסקים הקטנים בארץ להתמודד עם מצוקת האשראי ולכבוש יעדים חדשים. הלוואת P2P מהווה אמצעי יעיל לצמיחה עסקית לכן אין זה פלא כי עוד ועוד עסקים קטנים בארץ בוחרים לקחת הלוואות חברתיות, והם נהנים מתנאים מועדפים ומפתרון מושלם לצרכים הייחודיים שלהם.

רוצים לקבל מידע נוסף אודות קבלת הלוואה בשיטת P2P? לחצו על הקישור ועברו לעמוד השארת הפרטים לבדיקת זכאות – ללא עלות!

נשמח לדבר איתכם:

אהבתם? נשמח אם תשתפו

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

פוסטים אחרונים

האמור לעיל כפוף לתנאי החברה, לתנאי השימוש ולהוראות הדין כפי שיעודכנו מעת לעת. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי ואין במידע על תשואות ו/או ריביות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות ו/או ריביות שתושגנה בעתיד ואין בנתונים אודות ריבית כדי להעיד על תשואה נטו. אין באמור לעיל משום ייעוץ השקעות ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. פעילות P2P בישראל מוסדרת תחת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016; הענקת ההלוואה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי והמוחלט של החברה. הענקת ההלוואה מותנית בחתימה על הסכם הלוואה ועמידה בהוראותיו. אי-עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. בהשארת הפרטים אתם נותנים את הסכמתכם לקבלת דיוורים פרסומיים מחברת BTB אך באפשרותכם לבקש להסיר עצמכם בכל עת. ט.ל.ח