"לאחר התלבטות ארוכה החלטתי לנסות את מודל ההלוואות החברתיות, אמנם חששתי בהתחלה, בעיקר בגלל שעסקים קטנים רבים נסגרים מדי שנה והופכים להיות חדלי פירעון, אך לאחר שיחת ייעוץ עם נציגי חברת BTB, ולאחר שבדקתי את הנושא לעומק גיליתי כי מדובר בתחום מלהיב ומשתלם כלכלית."

מאת יניב מלכה

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה בתחום ההלוואות, וכיום זירת ההלוואות החברתיות כובשת בסערה את הענף ומאפשרת לעסקים קטנים לקבל הלוואה אטרקטיבית ומהירה. ידוע כי עסקים קטנים ובינוניים מהווים את מנוע הצמיחה של המשק, אך הבנקים אינם ממהרים להעניק להם הלוואות, לכן לא מעט עסקים קורסים, וגם יזמים המעוניינים להקים חברות אינם מצליחים לגייס את ההון הנדרש לכך.

הפתרון היעיל והאיכותי ביותר לבעלי עסקים קטנים הוא לקחת הלוואות PEER-TO-PEER, הנקראות גם הלוואות בין עמיתים והלוואות חברתיות. הלוואות P2P סייעו עד היום למאות בעלי עסקים בארץ לקבל הלוואה חוץ בנקאית בתנאים מועדפים ומשתלמים בהרבה מפתרונות מימון אפשריים אחרים, לרבות הלוואות מחברות אשראי, מבתי השקעות ומחברות מימון חוץ בנקאיות פרטיות.

למעשה, הלוואות PEER-TO-PEER מהוות גם אפיק השקעה חדשני ופורץ דרך עבור המשקיע הישראלי. ראוי לציין כי לנוכח הריבית הנמצאת בשפל חסר תקדים ובגלל הבורסה התנודתית, משקיעים רבים בארץ ובעולם המחפשים אפיקי השקעה כדאיים החלו להשקיע את כספם בחברות אמינות ומובילות בתחום ה- P2P, אחת החברות המוכרות והגדולות ביותר בארץ היא חברת BTB.

אצל איזו חברה כדאי להשקיע?

וכבן, אחרי מחקר רב אני החלטתי להקיע עם חברת BTB. ממצאי גיליתי שהיא מובילה את תחום ההלוואות החברתיות בישראל. החברה פועלת בארץ משנת 2014 ומונים שורת מומחים מהשורה הראשונה בארץ בתחומי בנקאות, שוק ההון, ייעוץ כלכלי, משפט ומתחומי האקדמיה. בדירקטוריון החברה יושבים מיטב המומחים מעולמות המערכת הבנקאית וחברות האשראי, לכולם ניסיון עשיר וידע רב בתחום.

החברה שכללה את מודל ההלוואות החברתיות ומציעה מערכת חדשנית ופורצת דרך המאפשרת לכם, כמשקיעים, ליהנות מתשואה גבוהה בסיכון נמוך. להבדיל מחברות אחרות, BTB מציעה הלוואות עם מנגנון הגנה המכיל פקדון לערבות הדדית לכל המלווים, ההלוואות מיועדות בעיקר לבעלי עסקים קטנים בארץ. חשוב להדגיש כי פלטפורמת BTB מאפשרת לכל המשקיעים ליהנות מתשואה גבוהה בשיעור 5-8% בשנה, והיא מסייעת לעסקים קטנים רבים בארץ להיחלץ ממצוקת האשראי הקשה עמה עליהם להתמודד.

למעשה, במקום להשקיע את הכסף שלכם במקומות רגילים כמו כולם, השקיעו בP2P ותרוויחו יותר, בסיכון נמוך יותר. עליכם לזכור כי כיום אין בפניכם אפיקי השקעה משתלמים, למעט השקעה בהלוואות PEER-TO-PEER. כך לדוגמה, הריבית האפסית במשק גורמת לכל המשקיעים להפסיק לחסוך בבנקים, גם השקעה בבורסה אינה משתלמת לנוכח התנודתיות הגבוהה והסיכון הרב לכספכם. אמנם, יש משקיעים הבוחרים להשקיע את כספם בנדל"ן, אך השקעה זו אינה מתאימה לכל אחד ומחייבת אתכם גם לגייס הון רב, כאשר הסטטיסטיקה מוכיחה כי התשואה על השקעות בנדל"ן הולכת ופוחתת, כיום התשואה הממוצעת בנדל"ן הינה כ– 3% בלבד, לכן כדאי לשקול אפשרויות אחרות ומשתלמות יותר.

אז למה השקעתי ב-BTB?

אני מודה, אני משקיע ישראלי טיפוסי וחיפשתי אפשרות אטרקטיבית להשקעה משתלמת ורווחית. בסופו של דבר החלטתי להשקיע במסלול חודשי סכום של רק 500 ₪, בעיקר כי חששתי מהתחום החדש הזה וכדי ליהנות מהשקעה בטוחה בסיכון נמוך. נולדה לי בת באותה התקופה שהתחלתי להשקיע, וחיפשתי אפיק להשקעה כמו תכנית חסכון. בבנק הציעו לי משהו אפסי והכסף היה עוד סגור וזה נראה נורא. אז שמעתי על התחום והתחלתי ללמוד אודותיו.

לאחר התלבטות ארוכה החלטתי לנסות את מודל ההלוואות החברתיות, אמנם חששתי בהתחלה, בעיקר בגלל שעסקים קטנים רבים נסגרים מדי שנה והופכים להיות חדלי פירעון, אך לאחר שיחת ייעוץ עם נציגי חברת BTB, ולאחר שבדקתי את הנושא לעומק גיליתי כי מדובר בתחום מלהיב ומשתלם כלכלית.

בחרתי במסלול של הפקדה חודשית, ולאחר שהבנתי כי קיים פיזור רב של כספי בקרב לווים וכי קיימת הגנה משפטית ופקדון לערבות הדדית, הבנתי כי הכסף שלי מנוהל במקצועיות ובשקיפות, ואני קוצר את הפירות. כמו כן, בכל רגע נתון אני יכול למשוך את הכסף ללא בעיה, עד היום צירפתי חברים וקרובי משפחה הנהנים גם הם מתשואה גבוהה ומסיכון נמוך. לאחר כשלוש שנים של הפקדות אני יכול להעיד מניסיוני כי התשואה הממוצעת לה אני זוכה הינה בשיעור 7% בשנה, תשואה גבוהה שאיני יכול לקבל באפיקי השקעה אחרים